majdmegeszlek

majdmegeszlek

Zsó és Hani sztársütije: a csokis-banános muffin

2015. szeptember 09. - majdmegeszlek

Az elmúlt hetet a tesóméknál töltöttem, ahol van két szupercuki és szuperszövegű gyerkőc. Ők az unokahúgaim: Zsó és Hani – időrendi sorrendben. Imádom őket, és imádok nekik sütni. Hálás közönség a két csajszi, mert mindent megesznek, amit csinálok nekik. Persze, csak ha az a valami édes és nincsenek benne fura dolgok (pl. aszalt gyümölcs, vagy „darabos fűszerek”).

Néhány éve fedeztem fel egy nagyon klassz muffin alapreceptet a Nosalty oladalán. Bár nem nagyon vagyok oda a muffinokért, mert mire elkészülnek, annyira telítődöm velük, hogy ritkán szoktam megkóstolni, de meg kell hagyni, ez elég finom. Leginkább azért, mert vaj helyett olajjal készül és ettől sokkal könnyebb a tésztája – ezt már a nagynéném kuglófja óta tudom. Azóta, ha valami édesség kell nagyon gyorsan, akkor ez a joker. A lányok pedig teljesen oda vannak érte. Csináltam már ovis bulikra, sulis szülinapokra, és persze minden alkalommal megsütöm nekik, amikor ott vagyok náluk. A töltetlék pedig általában ugyanaz: banán és csoki (vagy kakaópor, ha már az összes csokinak hűlt helye…ahogyan ez legutóbb is történt). A dolog úgy esett, hogy a korábbra tervezett hazaindulás helyett maradtam még egy napot, aminek a lányok nagyon megörültek. Hani első mondata ez volt: „De jó, akkor sütsz nekünk muffint?” Nem volt választásom, megsütöttem nekik. Egyébként meg kérés nélkül is csináltam volna. Mégiscsak az volt az első iskolahét, megkezdődött az ősz, a nyári hancúrok véget értek, úgyhogy kellett egy kis búfelejtő.

csokisbananosmuffin1.jpg

És akkor az recept:

  • 2 bögre liszt
  • 1 bögre cukor
  • egy csipet só
  • 250 ml tej
  • 125 ml olaj (napraforgó)
  • 1 db tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 2-3 érett banán
  • 1 ek. kakaópor vagy egy tábla jó minőségű étcsoki

 

A száraz összetevőket belezúdítom egy tálba, majd egy másikban a tojást a cukorral habosra keverem, beleöntöm a tejet, az olajat, a villával szétnyomkodott banánokat, és a csokidarabokat. Aztán apránként hozzákeverem a száraz összetevőket, csomómentesre kikavarom, és mehetnek is a muffinformákba. (Szerintem érdemes a forma ¾-ig megtölteni, mert akkor nagyon szép magasra feljönnek.) Én 180 fokra előmelegített sütőben sütöm kb. 30 percig. De ez sütőfüggő, úgyhogy elő a fogpiszkálókkal/hústűkkel és ellenőrizni, hogy megsült-e már.

csokisbananosmuffin2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://majdmegeszlek.blog.hu/api/trackback/id/tr767772064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása