majdmegeszlek

majdmegeszlek

Almás pite másképp

2015. szeptember 11. - majdmegeszlek

Miután hazautaztam, megint rámtört a piteehetnék, de be kell valljam, hogy az elmúlt hetek kontrollálatlan szénhidrátfogyasztása némi lelkiismeret furdalást okozott. Nem vagyok az a nagyon diétázós típus, mert ami jól esik, azt megeszem, de igyekszem odafigyelni a minőségre és a mennyiségre. Na és persze a mozgásra. De hogy csillapítsam édesség utáni vágyamat és teljesítsem sógornőmnek tett ígéretem, elhatároztam, hogy átvariálom kicsit az eredeti receptet, és csinálok egy alternatív verziót, amiben nem használok sem cukrot, sem fehér lisztet. Kicsit utána olvasgattam a dolgoknak, és paleobrigi oldalán meg is találtam, amit kerestem. Egy-két módosítással már a tepsiben is volt ez a nagyon trendi paleo pite. A kétségeim pedig azonnal elszálltak vele kapcsolatban, amint megkóstoltam. Persze a Mautner Zsófi-féléhez nem ér fel (megint el kell mondanom, hogy az mennyire isteni!), de ez a kis borzaska szépen helyt állt. Úgyhogy nasizásra fel! 

almaspitealternativ.jpg

Az én verzióm tésztájához ezekre lesz szükség:

3/4 pohár őrölt zabpehely

3/4 pohár szafi fitt süteményliszt

csipetnyi só

6 ek. kókuszolaj

1.5 csésze felkockázott alma

1 tk vanília esszencia

 

A töltelékhez pedig ezekre:

3 csésze alma, apróra felkockázva

1 csapott tk. fahéj

2 ek. méz

2 ek. zabliszt

mandula a tetejére

Elkészítése: a száraz összetevőket egy tálba pakolom, majd az almát egy lábasban felteszem párolni, annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Miután megpuhult, jöhet a botmixer a pürésítéshez. Ezt a nem túl guszta masszát hozzálapátolom a száraz összetevőkhöz, mehet bele a kókuszolaj is és a vaníliaesszencia. Aztán egy szilikonos formába a tészta 3/4-ét belenyomkodom, kis peremet képezve. Ezután elkészítem a tölteléket. Az almát apróra vágom, hozzáadom a mézet, kb. két evőkanál zablisztet és ráöntöm a tésztára. A massza maradékát pedig a tetejére morzsolom és megszórom mandulával. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöttem.   

 

A bejegyzés trackback címe:

https://majdmegeszlek.blog.hu/api/trackback/id/tr247780714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása